Migdały to jedne z najbardziej wartościowych orzechów. Dobrze wpływają na poprawę kondycji organizmu za sprawą zawartości wartościowych składników odżywczych. Spożywając niewielką porcję każdego dnia, możemy sporo zyskać.

Krótko o migdałach

Migdały są zdrowymi orzechami, które uwielbiają ludzie z całego świata. Pierwotnie uprawiano je na Bliskim Wschodzie prawdopodobnie nawet 3000 lat p.n.e. Obecnie znane są wszędzie, ale najliczniej produkowane są na terenie USA. ,
Najczęściej możemy je spotkać w formie całych orzechów lub łuskanej. Gdy wybieramy migdały w sklepie, polecamy zwrócić uwagę na takie z upraw ekologicznych, ponieważ wówczas mamy pewność, że nie są konserwowane. Niezwykle cenione są też płatki migdałowe jako dodatek do ciast. 

Migdały — wartości odżywcze

Migdały w 100 g mają ok. 600 kcal, dlatego warto spożywać je z umiarem. Jednak uwzględnienie migdałów w swojej codziennej diecie wpływa pozytywnie na kondycję organizmu. Zawierają one solidną porcję witamin, przede wszystkim B2 oraz E — żadne orzechy nie mają ich w tak dużej ilości. B2 wspomaga działanie układu nerwowego, natomiast E wzmacnia układ krążenia i pomaga zapobiegać odkładaniu się złego cholesterolu w naczyniach krwionośnych. Te orzechy mają również wapń, który jest istotnym budulcem kości i zębów.

Migdały stanowią jednej z głównych składników diety DASH ze względu na wysoką zawartość  błonnika, który wspomaga procesy trawienne. Dieta ta nie tylko ma na celu zredukować tkankę tłuszczową, ale też zmniejsza poziom cholesterolu i obniża ryzyko nadciśnienia tętniczego.
Migdały są wartościową przekąską, ale można również tworzyć z nich wartościowe potrawy na słono. Mimo to zdecydowanie najczęściej wykorzystuje się go przy pieczeniu ciast i tworzenia deserów na zimno. Płatkami migdałowymi możemy zrobić zarówno posypkę, jak i zblendować go i zrobić spód do ciasta. Smak migdałów sprawia, że zjadamy zdecydowanie mniej słodyczy i hamuje wzmożone łaknienie. Migdały są więc nie tylko smaczne, ale również niezwykle zdrowie i korzystne dla organizmu.