Migdały są orzechami bogatymi w minerały i witaminy. Nie są one do końca orzechami, a nasionami drzewa o nazwie migdałowiec zwyczajny. Istnieją dwa rodzaje migdałów: słodkie i gorzkie, które jednak spotyka się znacznie rzadziej. Największym producentem są Stany Zjednoczone, ale możemy też znaleźć takie pochodzenia włoskiego, czy też hiszpańskiego. Jednak rosną też w innych, ciepłych krajach, skąd są importowane. 

Dlaczego warto jeść migdały?

Wprowadzenie migdałów do codziennej diety może pomóc w poprawieniu pracy serca i całego układu krwionośnego. Za sprawą zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych, tokoferoli i witaminy E mają świetny wpływ na kondycję naszego serca i naczyń. Witamina E pełni funkcję wzmacniającą ścianki naczyń krwionośnych, powodując ich rozkurczenie, a dodatkowo obniża ciśnienie krwi. Ponadto zmniejsza krzepliwość krwi i w znacznie ogranicza tworzenie się blaszki miażdżycowej. To wszystko zmniejsza ryzyko zawału serca, miażdżycy, czy też udaru — szczególnie w młodym wieku.

Migdały zawierają fenyloanalinę, związek, który powinniśmy dostarczać do organizmu z zewnątrz. Jest ona aminokwasem, który doskonale wpływa na poprawę nastroju. Witaminy z grupy B z kolei pomagają w zapobieganiu depresji. Witaminy z grupy B doskonale wspierają pracę układu nerwowego, pozytywnie wpływają na pamięć oraz zdolność koncentracji. Te orzechy poleca się również diabetykom, ponieważ mają niski indeks glikemiczny, który wynosi jedynie 15. Migdały poprawiają reakcję na insulinę, dlatego sprawdzą się u osób z cukrzycą. Ponadto redukują ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2.

Migdały do kupienia w diecie odchudzającej

Przede wszystkim zjedzenie kilku migdałów może pomóc z uczuciem głodu, zastępując inne przekąski. Są więc dobrym sposobem na podjadanie. Co prawda ich kaloryczność i zawartość tłuszczu jest wysoka, ale w niewielkiej ilości wspomagają odchudzanie. Wszystko dzięki nienasyconym kwasom tłuszczowym, wpływającym pozytywnie na metabolizm, nie powodując jednocześnie odkładania się tłuszczu. Nie zaleca się przesadzać z ich ilością, bo mimo wszystko zawierają sporą ilość kcal.